tag:blogger.com,1999:blog-1593259728335277917.post168718583912404510..comments2011-03-18T06:48:25.723-07:00Comments on Ninas blogg: Rektors rolle i markedsføring av skolens ulike undervisningstilbudNinahhttp://www.blogger.com/profile/12971474976798808047noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1593259728335277917.post-17800147482967060962011-03-18T06:48:25.723-07:002011-03-18T06:48:25.723-07:00Jeg har ikke markedsføring som fag, men et bidrag ...Jeg har ikke markedsføring som fag, men et bidrag fra min side vil være å stille noen spørsmål: Hvilke elevgrupper rekrutteres til din skole? Er det ungdomsskoleelever vil det være naturlig å sette inn støtet der. Men ut fra den kjennskapen jeg har til din skole, er søkerne/elevene en sammensatt gruppe. Det andre spørsmålet som melder seg er: Hvordan nå aktuelle søkere - de som ikke kommer direkte fra grunnskolen?<br />I en studie som ble gjennomført blant de første som tok den treårige yrkeslærerutdanningen ved HiST/PLU, ble det spurt om hvor disse studentene fikk tak i informasjon om studiet. Resultatet var nokså entydig, og jeg tenker da som så: Er det en mulighet for at du/dere kan utfordre dagens elever til en markedsføringskampanje? Ved å kartlegge hvorfor dagens elever har valgt din skole, vil du/dere få en viss innsikt i hvilke informasjonskanaler som er de mest brukte. Et lite aksjonsforskningsprosjekt kan gjøre susen her….GunEnghttps://www.blogger.com/profile/12803628704280324951noreply@blogger.com